Selamat Datang Ke BLOG ACHTUNG...Semoga beroleh manfaat.

Sabtu, 6 Ogos 2011

Kuih DOSA

Saya pergi membeli keperluan dapur hujung bulan lalu bersama isteri tercinta. Tak beli apa sangat pun. Semua kena catu. Maklumlah gaji tempat kerja saya pun penuh catuan. Jadi, membeli belah pun atas perkara yang benar-benar perlu. Kalau setakat nak makanan ringan atau makanan kegemaran, alamat "belakang kira" laaa. Kesian anak isteri telan air liur je... sabarlah ya. Nanti ada rezekinya tu...

Cari punya cari barang, mata terpandang satu produk makanan.... DOSA!



Tak berdosa pun kalau beli.
Cuma terkejut sikit jenama & produk yang ditawarkan...
Hari tu rim tayar jenama "ZINA"... ni DOSA pulak hehehe
Itulah bahasa kat dunia kan... Jangan-jangan nama kita yang indah ni pun mengandungi makna yang sangat pelik pada bahasa bangsa lain...

Tiada ulasan: