Selamat Datang Ke BLOG ACHTUNG...Semoga beroleh manfaat.

Selasa, 2 Oktober 2012

ILUSI UNTA


Tengok betul-betul gambar unta kat atas.
Mana satu unta betul, mana satu yang bukan unta betul?
Hehehe... kalau perhatikan dua tiga kelip baru perasan yang bentuk unta tu rupanya bayang-bayang... gambar di ambil tepat dari atas.


Mana kepala unta?
Ni bukan di "photoshopkan".
Ia lebih kepada teknik kamera, kepala unta ada alik nung... tengah jilat menda2 tah...

Moral : Nampak jangan terus percaya dan citer kat orang. Fikir dan selidiki dulu kebenarannya.

POKOK MATI MACAM RUPA ZOMBIE




Sekali pandang macam "zombie" dalam wayang.


Pokok bunga yang telah layu dan mati. 
Jangan tanya kenapa dia mati.
Yang penting kita ambil iktibar, bila kita pulak mati, mati macamana, persediaan nak mati...


BISIKAN CAHAYA vs BISIKAN API


Manusia - Eh, dah subuh dah?
Malaikat - bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu ... .
Syaitan - Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ini... awal lagi nie?.zzzzzzzz

Manusia - Nak makan, laparlah ??
Malaikat - Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah... .
Syaitan - Ahh, tak payahla... dah lapar ini !! mmm..sedapnyaaaa? ..

Manusia - Hari ni nak pakai apa ye?
Malaikat - Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat..
Syaitan - Ehh, panaslah, takde style langsung, nampak kampung!!!

Manusia - Alamak, dah lewat!
Malaikat - Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat... ..
Syaitan - Ahhh?awal lagi?mmm..aaahh? suruh si X, punchkanlah?

Manusia - Azan sudah kedengaran.. ..
Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan
Syaitan - Baru pukul berapa.. rilex lah..awal lagi nieii?.

Manusia - Eh, eh... . tak boleh tengok ini, berdosa...
Malaikat - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha Melihat dan mengetahui ! Syaitan - Perggghh... best tu... . rugi ooo kalau tak tengok nie..

Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa
Malaikat - Wahai anak Adam, cegahla ia..
Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklahh? ..

Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain
Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihatil sesama kamu..
Syaitan - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2... pandai2lah?

Manusia - aku telah berdosa..
Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha Pengampun. .
Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... lagipun muda hanya sekali... .rugila. ... . (kalau sempatla)

Manusia - Kalau pergi, mesti seronok!
Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu ... .
Syaitan - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu... Jomlahhh?

Manusia - Uuhhh? letihnya arini..tak solat lagi nieee?.
Malaikat - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan di dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu...
Syaitan - Hey anak Adam, ikutilah aku,kebahagiaan di dunia (sahaja) dan kebahagiaan diakhirat (jangan mimpilah!) untukmu..

 Kredit: "MANAR ISLAM"