Selamat Datang Ke BLOG ACHTUNG...Semoga beroleh manfaat.

Isnin, 26 Disember 2011

Ilusi Sedut!

Ilusi Pening!

Bergelombang!!!

Hasil Pancingan Geng Mancing Kita

Sekadar nak abadikan gambar-gambar best.

Datuk Siakap tu...
Pari

Talang

Siakap Putih

Kelah...

Hantu Sos & Kentang

Woooaaaa....

Kucing Liar Pelik

Garangnya spesis kucing tak dikenali ni! Ada sesiapa yang tahu?

Kanak-kanak makan otak kucing

Makan ais krim sirap lepas tu main kucing... macamtulah agaknya insiden sebenar sebab mak ayah budak ni tak prihatin. Tak pasal-pasal kucing tu jadi mangsa. Kotor tu dik oiii...



Rupa Peparu Perokok Tegar

Nak teruskan merokok?
Terpulang!
Nanti kalau Allah tanya kenapa tak jaga peparu yang Allah pinjamkan, "menjawablah"!!!

Angkut 100 bata guna basikal ( tak ikat )

Lebih kurang 100 batu bata dimuatkan.
Errr... entahlah...

Duit Boleh Senyum dan Sedih


Ada-ada je!



Beruang apa ni?

Maaflah saya kategorikannya pelik.
Saya tak pernah nampak. Muka macam kanggaru, tubuh macam beruang.
Masyaallah. Banyaknya benda yang kita tak tahu.

Teruknye Pemilik PC Ini

Bila kali terakhir anda bersihkan pc anda?
Zaman ni tak boleh kalau tak ada komputer.
Dah jadi keperluan.

Tapi dalam pada kita perlukannya, adakah kita syukuri dan hargai kewujudannya? Untuk kesinambungan hayat komputer kita dan memastikan prestasinya berada pada tahap optimum, apakah yang kita lakukan?

Adakah pc anda telah mencapai tahap seperti gambar-gambar ni?












Iiiisssyy... jangan mengarut.
DAH KENAPA?

Ni kalau anak murid saya yang namanya Syed Jaafar ( http://www.facebook.com/Jackpaw?ref=ts ) tu tengok, mesti dia hangin ni. Sebab PC dah macam ahli keluarga dia. Penyiksaan PC macam dalam gambar tentu membuatkan beliau meradang... hehehe

Spesis Katak Pelik

Masyaallah.
Ni katak apa ni?
Ada yang tahu?
Tak pelik bagi yang dah lama tahu tentang spesis ini. Tapi bagi saya, maklumat tentangnya masih belum ditemui. Sesiapa yang ada maklumat bolehlah share ya...

Siput Laut Pelik

Wallahu alam.
Ni siput ke atau spesis krustasia ke atau... entah.
Ada sesiapa tahu?
Masyaallah. Banyaknya yang manusia tak tahu lagi tentang alam yang sekian lama dihuni... Allah maha kaya.

Lintah Pelik




Semuanya adalah kebesaran Allah.
Sesiapa ada maklumat berkenaan spesis makhluk ini tolong share ya!

Khamis, 24 November 2011

TECHNOLOGY : Samsung Flexible Display Screen





At the SID 2009 in San Antonio, Samsung Mobile Display (SMD) showcased a prototype 6.5 inch AMOLED screen. The new screen is more flexible than its predecessors and has a response time 1000 times faster than a standard LCD.

Samsung has been working to deliver flexible displays for cellphones that will be significantly thinner than current LCD screens and allow for new form factors. A video clips shows what happens when you pound a flexible, 2.8-inch display that is about 20 micrometers thick. And the answer is nothing. There’s not a scratch on the OLED (organic light-emitting diode) display. In comparison, an LCD screen shatters when its hit.

According to the company, this prototype is the most flexible one they're done so far and lowers manufacturing costs significantly – helping them near mass production. The technology is still young, but promises faster response times and lower power consumption compared to traditional LCD technology. While Samsung wouldn’t confirm any shipping estimates for production panels, the company expects the technology applications for the flexible AMOLED (newspaper,epaper, e-passport, military maps, newspaper and many more. As of now it is still under development with no information on its commercial release


Industry-leading smartphone manufacturer plans new "twist" on display screen technology next year.

Not content with leading the industry in smartphone sales, Samsung also plans to offer the most flexible phones, too.




During its quarterly earnings call this week, the company announced plans to feature flexible screens on its mobile devices hitting shelves in 2012.

“The flexible display we are looking to introduce sometime in 2012, hopefully the earlier part,” said Samsung’s vice president of investor relations, Robert Yi. “The application probably will start from the handset side.”

The company plans to move on to tablet computers and other devices after phones, too.

Samsung has made rapid strides in bringing bendable screens to consumers after purchasing Liquivista, a company specializing in flexible electronic displays, back in January 2011. While many companies have been experimenting with bright, low-power displays that can also be flexed and twisted, this could be the first mass-market rollout for the technology.

At the 2009 CES, Sony demonstrated a flexible display, but it has yet to announce plans for a mass-market product featuring the screens.

Kereta Naik Basikal

Fenomena yang tidak dapat kita saksikan di negara kita barangkali. Tapi di sesetengah negara lain mungkin ia sesuatu yang biasa. Maklumlah, lain hulu, lain parang, lain padang, lain belalang...

Apapun... DAH KENAPA???!!!

Antara Bomoh yang Nak Tundukkan Skuad Harimau



Oooo... ni antara bomoh yang mandrem pemain Malaysia ya!!!
Mereka ni lupa, bahawa "TIDAK ADA SEBARANG DAYA DAN KEKUASAAN MELAINKAN DENGAN KEIZINAN ALLAH"...

Apa yang mereka buat tu bukan sahaja tidak membawa apa-apa pun kalau Allah tak izinkan. Bahkan apa yang dilakukan juga lebih kepada syirik yang merosakkan akidah.

Apapun, kat atas tu gambar hiasan. Betul ke tidak tak tahulah ambe. Ambe amik dari FB ambe. Saja nak abadikan kenangan kemenangan skuad negara. Susah untuk saya tengok bola sepak sebenarnya. Maklumlah tak minat bola. Tapi patriotik punya pasal, saya tengok juga! Tahniah skuad negara. Moga kalian tak tinggal solat ya... dan apa yang anda perjuangkan akan menjadi ibadah kalau dengan ilmu.



New Apple Gadget (duplicate)

Dah kenapa??? hehehe

Ular Besar Kat Pokok Kelapa

Nampak tak?
Errr... tak nak komen boleh tak?
Eiiiiii.... meremang bulu tengkuk!

Khamis, 17 November 2011

Benda Paling Kecik di Dunia


Teko paling kecik


Pistol paling kecik.

Ikan paling kecik.

Apebenda tah paling kecik!!!

Bantuan Kepada Seorang Muslim

السلا معليكم ؤرحمتالله ؤبركته

Di sebalik segala kesibukan kita....tk jika dpt spare some time to read this

Ada ramai di antara kita (tidak termasuk saya) yang mempunyai lebih dari sebuah rumah
dan rumah yang kedua atau ketiga atau keempat tersebut tidak disewakan atau dihuni....

Memang sebenarnya, untuk dapat berbuat satu kebaikan itu memerlukan keizinan dan rezki dari Allah...

Oleh kerana itulah kita dianjurkan untuk selalu membaca doa....Allahumma a 'inni 'ala zikrika wa syukrika wa husni 'ibadati'

Sekiranya Allah izinkan ada rezki pada saudara saudara yang berkenaan di atas...
saya mohon apalah kira sudi untuk menempatkan atau menyewakan kepada sepasang suami isteri sudah dalam umur 60an yang juga memelihara ibu saudaranya yang 'bed ridden'. mereka sedang mencari rumah untuk disewa kerana rumah yang dihuni untuk beberapa bulan lepas akan dijual

Mereka di dalam situasi yang ketat dari sudut kewangan, dan because of age factor, sukar untuk dapat menambahkan pendapatan (jobs yang sesuai untuk mereka)
ada peluang berbuat kebaikan yang kedua disini...sekiranya ada kerja2 yang boleh dibuat di rumah oleh pasangan ini, sila lah tawarkan...

Saya belum dapat membantu mereka, walaupun saya MEMIKIRKAN HOW TO....
jadi oleh kerana sedar belum dapat membantu secara peribadi...
maka saya war war kan di sini...ie kepada lebih ramai orang...mana tau...ada saudara di luar sana Allah pilih untuk dapat rezki MEMBANTU saudara islam kita

Seperti dalam hadis yang mafhumnya...sekiranya seorang itu melepaskan saudaranya daripada kesempitan dunia, maka Allah akan melepaskannya dari kesempitan akhirat.....

SIAPAkah orang yang bertuah tersebut.....

Saya tak pasti samaada menceritakan keadaan mereka ini lebih mendatangkan manfaat atau mudharat....tapi begini lah.

Sekiranya ada saudara di luar sana merasakan memang ada rumah lebih...dll....dan ingin membantu....sila lah hub saya...


--
السلا معليكم ؤرحمتالله ؤبركته
Puan Arfah Haji Abdullah
ARMK Sdn Bhd (893176 A)
(Francaisi WASIYYAH SHOPPE Sdn Bhd)
Perancangan Kewangan dan Aset,
Perancangan Perwarisan Harta.
Urus Pusaka Selapis & Berlapis.

14-01 Jalan Padi Emas 4/1
Bandar Baru Uda,
81200 Johor Bahru,Johor.
Johor.

Tel: 07 2366878 Fax:07 2355325
h/p:016 7164777
email armkeps@gmail.com

Kepentingan Mendaftarkan Nikah Luar Negara Di Malaysia


السلام عليم ؤرحمتؤالله ؤبركتة

Banyak kita dengar perkara bernikah di luar negara. Tak salah kalau ia menepati segala kehendak syariat. Namun sebagai warganegara Malaysia, etika dan undang-undang tidak boleh diketepikan. Sekiranya tidak diambil pusing, masalah akan menimpa diri sendiri di belakang hari.

Jelasnya, mendaftarkan nikah di luar negara adalah perlu, kerana :

1. Mereka Yang Mengambil Skim Pencen….Di Bawah Akta Pencen, Setelah Berlaku Kematian, Maka Pencen Akan Turun Kepada Isteri, Dan Anak Di Bawah Umur 21 Tahun, Anak Angkat Yang Didaftarkan Dll……

2. Antara Dokumen Yang Diperlukan Adalah

i) Salinan Sijil Kematian

ii) Salinan Sijil Perkahwinan / Sijil Pendaftaran Perkahwinan.

Jika Ada Keraguan Status Pendaftaran Nikah Anda...Ia Akan Menyukarkan Keadaan...

Enakmen Keluarga Islam Dari Sudut Prosedurnya Ada Perbezaan Di Antara Negeri Ke Negeri…

Eiii…Nak Kena Nikah Semula Ke???

Walau Bagaimana Pun…Daftarlah Pernikahan Luar Negeri Anda….Ia Termasuk Di Bawah Urusan Perancangan Kewangan , Perancangan Perwarisan Harta…

Dan Secara Pasti, Bila Telah Berlaku Kematian, Termasuk Di Bawah Urusan Pusaka, Walaupun Dari Sudut 'Execution'nya, Ia Tidak Memerlukan Surat Perintah Atau La Atau Probet

Muga Maklumat Ini Membawa Manfaat Dan Yang Belum Berbuat Demikian Mengambil Tindakan Yang Wajar Segera Supaya Apabila Berlaku Kematian / Keillatan Dsbnya…

Waris Yang Berkenaan Tidak Disukarkan

Sumber :
Puan Arfah Haji Abdullah
ARMK Sdn Bhd (893176 A)



Prosedur Pendaftaran Nikah ( Selangor sebagai contoh )

Berikut adalah langkah-langkah yang perlu diambil untuk mendaftarkan nikah yang berlangsung di luar negara:

1. Pergi ke Pejabat Agama berhampiran dan dapatkan borang dan arahan pendaftaran nikah asing

2. Isi borang tersebut dengan lengkap, sertakan semua dokumen yang dikehendaki dan kembalikan kepada Pejabat Agama. Senarai dokumen yang dikehendaki berbeza dari negeri ke negeri, tapi sebagai contoh ini senarai dokumen yang diperlukan di Selangor.

3. 2 atau 3 minggu kemudian, pendaftar nikah akan memanggil untuk temuduga

4. Pergi ke mahkamah syariah untuk perbicaraan pengesahan nikah

5. Setelah nikah disahkan oleh mahkamah, pendaftar nikah akan membawa kes "nikah diluar kawasan tanpa kebenaran", poligami tanpa kebenaran" dan sebagainya, ke mahkamah, jika berkenaan. Jika sabit kesalahan, mahkamah akan mengenakan hukuman

6. Setelah selesai semuanya, barulah nikah itu didaftarkan di Malaysia.

Reka Bentuk Lilin Unik