Selamat Datang Ke BLOG ACHTUNG...Semoga beroleh manfaat.

Isnin, 22 November 2010

Burger Daging Ular

Burger?
Saya suka. Terutamanya burger daging. Maksud saya daging lembu lah. Sekali pandang burger berikut tiada bezanya. Namun ia sebenarnya burger yang cukup pelik bagi saya jika dilihat kaedah menghasilkannya. Mari kita ketahui!!!

Next : Cobras Harvested For Indonesian Burger Trade

A worker picks up a bunch of skinned cobras as they are prepared to be made into meat on June 24, 2010 in Yogyakarta, Indonesia. The snakes are caught and processed into burgers, which are served at local restaurants. Behold the slightly terrifying process and its ultimately delicious looking results... [Editor's Note: Warning. This gallery contains content that some viewers may find disturbing.]

Dah siap pun...
Dah pandai buat kan!
Dah nak cuba dah?
DAH KENAPA???

"Ada hikmah kenapa Allah mengharamkan dan menghalalkan sesuatu. Setiap yang halal tetap halal dan yang haram akan selamanya haram. Makanan yang haram yang masuk ke dalam tubuh akan menjadi darah daging dan tak mungkin akan dapat dikeluarkan kembali. Juzuk tubuh yang mengandungi bahan yang haram menghasilkan incividu yang sangat berpenyakit, terutamanya penyakit iman dan hati. Zuriat yang bakal terhasil juga dikhuatiri memiliki genetik kelemahan tersebut. Justeru, jagalah pemakanan kita. Perangai kita jadi pelik kerana tabiat pemakanan kita yang pelik!!!"

Ahad, 21 November 2010

Kek Yang Takkan Anda Makan

Kreatif tu kreatif...tapi bagi saya ini adalah kes dah tak ada kerja.
Berpada-pada kalau nak berkarya. Setidak-tdaknya bermanfaat. Kalau sayalah, kek dengan rupa seperti ini, tak tergamak nak makan. Anda bagaimana?







Ada selera nak makan? Makanlah!
Buatlah sesuatu dengan nat yang betul agar ia menjadi ibadah...sekalipun makan dan minum...
Tapi kalau kerja sia-sia macam kat atas...itu
DAH KENAPA???

ULAR MAKAN ULAR

Pernah saksikan atau lihat gambar ular makan ular? Kalau ular besar makan ular kecil biasa lah kot. Tapi kalau makan yang lebih kurang sama saiz, ni lah kali pertama saya tengok.







Ini ular. Terpulang padanya untuk makan apa sahaja yang dirasakan boleh. Reptilia ini tidak berakal. Hanya berperasaan dan beremosi. Tapi, sikap manusia adakalanya lagi bahaya. Kalau ular makan ular, nampak jelas di mata. Tapi kalau kawan makan kawan, sangat menyakitkan, malah sukar diatasi kerana manusia pandai berpura-pura dan menyembunyikan disebalik ketenangan wajah masing-masing.

Apa yang boleh kita buat, ialah kembali kepada Allah. Mohon kepadaNya agar dilindungi dari memiliki kawan yang makan kawan. Dan kita mohon juga pada Allah agar kita tidak pula memiliki sifat tersebut. Dalam kehidupan ini, kita kena sentiasa "BERAWAS"!

SAYA NAK BELI MASA AYAH!!!

"Saya nak beli masa Ayah, boleh?

Ahmad adalah salah satu pegawai yang cukup sibuk yg bekerja untuk salah satu syarikat swasta terkenal., sehingga seringkali dia pulang lewat hingga larut malam. Suatu hari Ahmad balik kerja, ternyata Zaid (anaknya) yang masih Darjah 2 membukakan pintu untuknya dan Zaid memang sengaja menunggu ayahnya tiba di rumah.

Kenapa masih belum tidur?', Tegur Ahmad setelah mencium keningnya

Zaid menjawab, : Saya memang sengaja menunggu ayah pulang kerana ingin bertanya, berapa gaji ayah?

" Eh, kenapa tanya gaji ayah ni?

"Tak, Zaid cuma nak tahu aje ayah." balas Zaid.

Ayahnya pun menjawab:

Kamu kira sendiri, setiap hari ayah bekerja 10 jam dan dibayar RM200 dan tiap2 bulan ayah bekerja 25 hari.Ok, jadi berapa gaji ayah dalam 1 bulan?". Zaid langsung mengambil pensilnya, sementara Ahmad menanggalkan kasutnya.

Ketika Ahmad menuju ke kamar, Zaid berlari mendapatkannya.

Kemudian Zaid menjawabnya, "Kalau 1 hari ayah di bayar RM200 untuk 10 jam, maksudnya gaji ayah RM5000 ye?

" Bijak anak ayah sekarang ya..., sekarang Zaid pergi cuci kaki dan tidur ya". jawab ayahnya.

Tetapi, Zaid tidak juga berganjak.Sambil memperhatikan ayahnya ganti pakaian, Zaid kembali bertanya.

" Ayah boleh pinjam duit RM50 tak?

"Sudah, buat apa malam2 begini?.

"Ayah penat, nak mandi dulu, sekarang kamu pergi tidur!. jawab ayahnya.

Dengan wajah malas Zaid menjawab,
" Tapi ayah...", ayahnya pun langsung mengherdiknya," Ayah kata tidur!!". Anak kecil itu terus kembali ke kamar tidurnya.

Selesai mandi, Ahmad menyesali perbuatannya yang telah mengherdik anaknya tadi. Ia pun melihat keadaan anaknya. Dan ternyata anak kesayangannya itu belum tidur. Ternyata Zaid dilihat menangis terisak-isak perlahan sambil memegang duit RM50 di tangannya.

Sambil berbaring dan mengusap kepala anaknya itu Ahmad berkata. " Maafkan ayah ye Zaid. Buat apa malam2 begini minta duit? Kalau nak beli mainan, esok kita beli ya.Jangan minta RM50, lebih dari itu pun ayah boleh.

Zaid menjawab

"Ayah, Zaid tak minta duit.Zaid cuma nak pinjam.Nanti Zaid pulang balik setelah menyimpan duit sakusekolah minggu ini

"Iya..Iya tapi buat apa?. tanya ayah Zaid dengan lembut.

"Zaid tunggu ayah dari jam 8 mlm tadi, Zaid mahu mengajak ayah main dam ular tangga. Cuma 30 minit aje.Emak selalu cakap kalau waktu ayah sangat berharga. Jadi, Zaid mahu beli waktu ayah. Zaid buka tabung , ternyata ada RM50 aje.Tadi ayah kata , setiap 1 jam ayah digaji RM200, jd setengah jam ayah dibayar RM100.Duit dalam tabung Zaid kurang RM50. sebab itu Zaid nak pinjam duit dari ayah?. jawab Zaid dengan jujur.

Ahmad pun terdiam, dan dipeluknya anak kecil itu erat2..


MORAL CERITA:
Luangkan masa seketika bermain dengan anak2 anda...Insyallallah masa berharga kita itu sangat bermakna buat anak2 dan Allah swt akan membalas segala jasa dan pengorbanan kita sebagai ibu bapa yg sangat mengasihi anak2nya. (Gambar di atas adalah hiasan semata-mata-Miswadi Mokri).

TECHNOLOGY : Making blood from human skin


A new technique that allows blood to be made directly from skin cells has been discovered. The pioneering approach by Canadian researchers uses human skin stem cells to create blood stem cells without an intermediate step that previously was thought necessary.

Until now to make blood stem cells, the building blocks for a variety human cells (called pluripotent stem cells) have been used as a steppingstone a process. This has proven largely inefficient, but research led by Mick Bhatia, scientific director of McMaster's Stem Cell and Cancer Research Instituteat the Michael G DeGroote School of Medicine, has shown that making blood from skin can be achieved in a one step process.

Cynthia Dunbar, head of the molecular hematopoiesis at the U.S National Institutes of Health said: "Bhatia's approach detours around the pluripotent stem cell stage and thus avoids many safety issues, increases efficiency, and also has the major benefit of producing adult-type l blood cells instead of fetal blood cells, a major advantage compared to the thus far disappointing attempts to produce blood cells from human embryonic stem cells or induced pluripotent stem cells."
The discovery was replicated several times over two years using human skin from both the young and the elderly to prove it works for any age of person.

The approach could be used for creating blood for surgery or treating conditions like anemia from a patch of the patient's skin. Other potential applications include generating bone marrow and improved treatment of leukaemia and other types of cancer, including solid tumors.

"We have shown this works using human skin. We know how it works and believe we can even improve on the process," Bhatia said. "We'll now go on to work on developing other types of human cell types from skin, as we already have encouraging evidence."

"This finding will no doubt be met with excitement in the research and medical communities," said Michael Rudnicki, director of The Stem Cell Network. "It's been nearly 50 years since blood stem cells were first identified here in Canada and it's fitting that this incredible new discovery should have happened here as well."

Britain's Nemesis electric supercar









Dale Vince, founder of British green power company Ecotricity, decided two years ago that he wanted to create a flashy, fun, fast automobile, that ran on nothing but electricity created by his company's own wind turbines. Vince and his team proceeded to buy and gut a used Lotus Exige, outfitted it with two electric motors, and after 18 months ended up with the Nemesis – a one-of-a-kind 170 mph green machine that reportedly eats V12 Ferraris for breakfast.

Vince’s team includes engineers who have designed cars for companies such as McLaren, Williams and Lotus. His main stated purpose for building the Nemesis was to show naysayers that "wind-powered" cars could not only be practical, but that they could also be more than just golf cart-like toys.

The project hasn't been without some controversy. According to the Daily Mail, part of the project’s almost-£1 million cost came in the form of a £400,000 grant from the UK’s Technology Strategy Board. Given that the car is now Vince's daily commuter, he has been criticized by taxpayers groups for using public funds to score himself a pretty sweet ride.

In any case, it is indeed an impressive electric vehicle.

Here's some of the key specs:

Top speed: 170 mph (274 kph)
0-100mph (161 kph): 8.5 seconds
Power: Two 125 kW motors, producing 330 bhp
Battery pack: 96 x 100 A/h 4.2 V pouch lithium polymer cobalt cells, 36 kWh capacity
Max. torque: 600 Nm
Transmission: Two stage belt driven reduction transaxle
Range: 100-150 miles (161-241 km), depending on driving style
Charge time: Under 2 hours from empty to full with optional fast charger, 8-9 hours with 13 A overnight charger
Curb weight: 2,571 lbs (1,166 kg)
The obvious car for comparison to the Nemesis would, of course, be the Tesla Roadster Sport – not only are they both electric sports cars, but they’re also both based around Lotus bodies (the Tesla being based on the Lotus Elise).

Here's some Tesla Roadster specs:

Top speed: 125 mph (201 kph)
0-60mph (97 kph): 3.7 seconds
Power: 375 V/215 kW AC motor, producing 288 hp (essentially the same as bhp)
Range: 245 miles (394 km)
Curb weight: 2,723 lbs (1,235 kg)

So the Nemesis pips the Roadster for top speed and power, but although it's interesting, the comparison is a little pointless anyway because of one critical difference not listed here – you can actually go out and buy a Roadster... and at a fraction of the cost (though you're still looking at around US$100K). At this stage there are no plans afoot to produce any more Nemesises (Nemesi?).

Sabtu, 20 November 2010

Doa Nabi Musa A.S

Tribute To namialus67

Manusia perlukan motivasi dan kata-kata semangat untuk terus bergiat aktif dalam sesuatu yang diusahakan. Blog ACHTUNG! juga perlukan komen dan saranan untuk terus "bernafas".

Saya berterima kasih kepada namialus67, atas kata-katanya yang membuatkan saya merasa blog saya begitu berharga. Link namialus67 :


Nak download macam-macam ada kat situ. Berikut saya abadikan kata-kata beliau untuk terus maju dan berusaha!

Walaupun ACHTUNG! lebih berbentuk "STOR PERIBADI", namun bahan yang dikongsikan tetap digarap dan ditapis bagi memastikan pengunjung masih mendapat sesuatu. Setidak-tidaknya menyedari siapa diri kita di sisi Allah.

Terima kasih banyak-banyak!

Tak Jumpa Kat Malaysia Pemandu Macam Ni







DAH KENAPA???

Seludup Imigran Cara Pelik

Saya pernah siarkan satu post tentang bagaimana penyeludupan dadah dibuat dengan begitu rapi bagi mengelakkan dari di hidu pihak berkuasa. Itu dadah, kali ini penyeludupan imigran/pendatang asing. Tapi, kalau dadah sehalus itu boleh dikesan, apatah lagi mamat-mamat imigran ni...

Ada ke nyorok kat beg???

Nyorok kat dalam "dashboard" pun ada!!!

Nyorok kat belakang kusyen kereta.

Yang ni kreatif.... jadi kusyen kereta!!!

Nyorok kat enjin kereta???
DAH KENAPA???!!