Selamat Datang Ke BLOG ACHTUNG...Semoga beroleh manfaat.

Khamis, 26 Julai 2012

Kambing Perang???


EEEE.... TAKUTNYE!
NAK KOMEN APA-APA PUN TAKUT SANGAT!
NANTI KAMBING TU NGAMOK!!!

Nak menyelam? Buatla kapal selam sendiri


LOKASI : BEIJING
PEMILIK : Zhang Wuyi (37 thn)
KAPASITI : 2 orang 
KEGUNAAN :  
KEUPAYAAN : 
1. Telah diuji di kolam buatan manusia di sebuah limbungan kapal di Wuhan, 
2. Boleh menyelam pada kedalaman antara 20 hingga 30 meter dan berada di dalam air selama 10 jam.
3. Sebuah kapal selam ciptaan petani berusia 37 tahun itu telah dibeli oleh seorang ahli perniagaan di Dalian pada harga AS$15,855 (RM48,500). 


TIDUR PELUK SUPERBIKE KAT KATIL

"Ya Allah.  Janganlah Engkau jadikan kami orang yang terlalu mencintai dunia.  Kerana yang demikian itu boleh memudaratkan diri kami sendiri."

Apa kes pemuda tu.... buatnya minyak tumpah ke... tak ke naye.

Aduuuuu..... DAH KENAPA?

Baby pun boleh terbeliak nampak duit banyak!

Rasa lucu pun ada, siap terbeliak mata tengok duit banyak!
Tapi saya yakin, dia tak tahu pun yang tu duit.
Dia terbeliak mungkin sebab kena timbun dengan benda yang banyak dan merimaskan.
Atau mungkin dia terbeliak sebab ada yang agah dia dengan benda lain ( tak nampak dalam gambar ).
Atau mungkin memang mata dia macam tu....

ILUSI OPTIK : NAMA JUNJUNGAN


Motor Kapcai Panjang



Saya tahu ia telah di "Photoshopkan"... sekadar nak abadikan...

BANYAKKAN MEMBACA DOA INI SEPANJANG RAMADHAN

APAKAH DOA YANG PERLU KITA PERBANYAKKAN SEPANJANG BULAN RAMADHAN?
ANTARA DOANYA ADALAH SEPERTI BERIKUT :




SEMOGA ALLAH RAHMATI DAN AMPUNI KITA...

Konvoi Superbike Berhenti Solat Tepi Jalan


Apabila diri telah terbiasa dengan ibadah, di mana sahajapun, malah apa pun yang sedang dilakukan hatinya akan tetap dengan Allah. Mereka mencari kesabaran dalam beribadah, lalu Allah anugerahi kesabaran itu kepada mereka.  Sehinggakan mereka tidak ragu-ragu dan segan-segan untuk melaksanakannya.

Rakan-rakan pembaca, mohonlah pada Allah agar kita diberi keringanan tubuh untuk solat.  Sebaik mana pun kita di mata manusia, sebanyak mana pun kebaikan yang kita buat, semuanya Allah tolak tepi jika kita tidak menunaikan solat.

Maka... tunaikanlah solat.  Bersabarlah dalam melaksanakannya.

Sabtu, 21 Julai 2012

CARLSBERG UNTUK RAMADHAN?


Siapa yang bersalah jika perkara seumpama ini berlaku? 

UBAT HATI

Tombo ati iku limo perkarane
Kaping pisan moco Qur’an lan maknane
Kaping pindo sholat wengi lakonono
Kaping telu wong kang sholeh kumpulono
Kaping papat kudu weteng ingkang luwe
Kaping limo dzikir wengi ingkang suwe
Salah sawijine sopo biso ngelakoni
Mugi-mugi Gusti Allah njembatani

Obat hati ada lima perkaranya
Yg pertama, baca Qur’an dan maknanya
Yang kedua, sholat malam dirikanlah
Yg ketiga, berkumpullah dng orang sholeh
Yg keempat, perbanyaklah berpuasa
Yg kelima, dzikir malam perpanjanglah
Salah satunya siapa bisa menjalani
Moga-moga Gusti Allah mencukupi

DIARI SEORANG MUSLIM


Semoga Allah memberikan kita  kekuatan dalam menjalani hidup sebagai seorang Muslim.  Bukan hanya pada kad pengenalan, bahkan pada cara hidup keseluruhannya.