Selamat Datang Ke BLOG ACHTUNG...Semoga beroleh manfaat.

Rabu, 16 Jun 2010

Zionis Cuba Ancam Iran & Beirut

Selasa 15 Jun 2010 10:42 ( Bannoura Saed - IMEMC & Agen)

REJIM ZIONIS menghantar mesej kepada Iran dan Lebanon dengan mengancam bahawa pihaknya akan menggunakan kekerasan jika perlu untuk mengusir kapal keamanan Iran dan Lubnan menyentuh pantai Gaza untuk memberikan bantuan kemanusiaan.

Tel Aviv memberikan ancaman bahawa kapal-kapal dipintas dan disekat di perairan antarabangsa, manakala Tentera Laut dan Tentera Darat akan menggunakan kekerasan jika dianggap perlu.

Ia menambah bahawa kapal-kapal yang belayar dari apa yang digambarkan sebagai "pelabuhan musuh" dan menuju ke "Israel," akan dihalang dengan apa cara sekalipun.

REJIM ZIONIS mengadakan perbincangan dengan Mesir untuk membantu pihaknya menghalang kapal-kapal bantuan yang sedang melalui Terusan Suez.

Perkhidmatan keselamatan Zionis dan jabatan mula mengumpul maklumat perisikan tentang kapal, kargo mereka dan orang perseorangan yang terlibat dengan misi penghantaran.

Pemimpin senior tentera Israel memulakan perundingan dengan para pegawai Tentera Laut Israel dalam rangka untuk menentukan strategi menahan kapal-kapal dalam usaha untuk mencegah keputusan yang sama seperti serangan ke atas kapal keamanan Turki.

Perkhidmatan keselamatan Zionis mendakwa bahawa pihak Hizbullah Lubnan menghantar kapal penuh dengan perempuan, yang menjadi ahli Hizbullah dan Hamas, untuk memalukan rejim itu. Lantaran mereka merasa perlu menyerang kapal-kapal tersebut.

Menurut sumber Israel, maklumat yang diterima oleh Tel Aviv mendedahkan bahawa, setakat ini, Mesir belum menerima permintaan dari Iran untuk membolehkan kapal-kapal bantuan untuk belayar ke Gaza.

Ketua Staf Angkatan Darat ZIONIS, Gabi Ashkenazi, menyatakan bahawa armada Kebebasan, kapal-kapal Iran dan kapal perpaduan lain, adalah "memprovokasi Israel di laut, melalui media antarabangsa, mahkamah antarabangsa dan agensi-agensi dan organisasi yang berbeza."
Sumber : http://www.imemc.org

Tiada ulasan:

ACHTUNG!
Image by ACHTUNG! Design