Selamat Datang Ke BLOG ACHTUNG...Semoga beroleh manfaat.

Sabtu, 12 Jun 2010

PERBUALAN US.HASSAN DI JORDAN DGN MHI


2 Jun 2010

PENGALAMAN USTAZ HASSANUDDIN

Menerusi perbualan telefon antara Ustaz Hassanuddin dan Dr Selamat Alim dengan MHI TV3, pengalaman mereka ada diceritakan :

1. Lebih 12 Jam di tahan dengan diikat tangan.

2. Beliau bersama 12 sukaralawan misi kapal bantuan ke Gaza yang telah di tawan tentera zionis Israel di perairan antarabangsa. 19 orang telah terkorban dan lebih 60 cedera di dalam keganasan regim Israel merampas, menyamun dan menawan kapal yang membawa 700 sukarelawan keamanan seluruh dunia di dalam misi bantuan mereka ke Gaza bersama 10 ribu tan barangan keperluan asas penduduk Gaza menggunakan 9 buah kapal.

3. Kumpulan sukarelawan yang disertai Ust Hasanuddin berlepas dari Pelabuhan Antalya di selatan Ankara Turki pada 25 Mei 2010 disertai oleh sukarelawan, ahli Politik, bekas duta PBB, penerima anugerah nobel-laureate dan orang awam dari sejumlah 42 negara.

4. Sukarelawan Malaysia yang menaiki kapal penumpang Mavi Marmara terdiri dari 3 orang wakil HALUAN, 1 orang wakil JIM/PACE, 1 orang wakil Aqsa Syarif, 1 orang wakil Yayasan Amal, 1 orang wakil Muslim Care, 2 orang media Haluan, 1 orang media Sinar dan 2 orang Astro Awani.

5. Pengendali utama misi Flotilla (konvoi) kapal misi bantuan kemanusiaan ini ialah IHH (Insan Hak ve Hurriyetieri Insani Yardim Vakfi (sebuah NGO berpengaruh di Turki) dengan sokongan penuh kerajaan Turki.

6. Setelah berlayar 6 hari, pada 31 Mei 2010 sebelum subuh (sekitar 7.30 pagi waktu Malaysia), Kapal Mavi Marmara tiba di perairan Laut Tengah (perairan antarabangsa), beberapa buah kapal dari armada Angkatan Tentera Laut Zionis berlegar-legar bersama helikopter mendekati lantas membuat serangan ke arah kapal penumpang.

7. Beserta senjata degan peluru hidup, tentera Israel turun dari helicopter dan mengganas sehinggakan beberapa penumpang terpaksa mempertahankan diri dengan apa jua perkakasan yang ada di kapal. Namun berdepan dengan tentera berhati binatang tersebut senjata ganas Israel telah membunuh dan mencederakan mereka yang dihadapannya.


Rakaman perbualan :


Tiada ulasan:

ACHTUNG!
Image by ACHTUNG! Design