Selamat Datang Ke BLOG ACHTUNG...Semoga beroleh manfaat.

Sabtu, 12 Jun 2010

USTAZ HASSANUDDIN & 11 SUKARELAWAN KEMBALI KE TANAH AIR

6 JUN 2010



1. 6 Jun 2010 mengukir sejarah apabila para sukarelawan kembali ke tanah air.

2. Mereka di gelar sebagai wira-wira negara

3. Seramai 12 orang yang ditawan tentera Yahudi dan dibebaskan kembali ke Malaysia disambut dengan penuh gemilang oleh Yang Amat Berhormat Tan Sri Muhyiddin Yassin dan pemimpin tertinggi negara di Kompleks Bungaraya Kuala Lumpur International Airport (KLIA) tepat jam 6.00pagi.

4. Turut hadir ialah YB Datuk Sri Anifah Hj Aman, Menteri Luar Negeri dan beberapa menteri kabinet dan pegawai-pegawai utama negara serta kaum keluarga dan sahabat handai dari kalangan NGO.

5. Pada jam 9.00pagi mereka diraikan pula oleh YAB Dato' Sri Najib Abdul Razak, Perdana Menteri Malaysia. PM berkesempatan berbual dengan para wirawan dan keluarga yang turut hadir di kediaman Perdana Menteri di Damansara.

6. Satu perjumpaan khas meraikan kedua-dua pemimpin Aqsa Syarif kemudaian diadakan di dewan Masjid Wilayah Persekutuan dan dihariti oleh para petugas negeri dan daerah Aqsa Syarif.

7. Sekitar jam 12.30 tengah hari, CMT (Crisis Management Team) LL4G telah di adakan di Shah Alam dengan dihadiri oleh petugas dan penyokong kesemua NGO yang terlibat.

8. Pengerusi Aqsa Syarif menyampaikan cenderamata kepada TPM sebagai tanda terima kasih pihak Aqsa Syarif dan kesemua Sukarelawan di atas usaha kerajaan menyokong usaha perjuangan palestin. Di dalam gambar kelihatan YB Datuk Seri Anifah Hj Aman (Menteri Luar Negeri) dan Datuk Ahmad Maslan, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri.

Aqsa Syarif yang masuk bulan ke-3 penubuhannya (kalau tidak silap saya) kini ringan meniti di bibir masyarakat, bahkan di mulut-mulut para pemimpin negara. Sesungguhnya peristiwa ngeri yang berlaku di dalam misi LL4G ternyata mengandungi hikmah yang tidak ternilai. Mungkin ramai dalam kalangan pengunjung berasa janggal dengan "Logo Aqsa Syarif" yang saya paparkan di ruangan atas pada masa sebelum misi LL4G berlangsung. Kini, tentunya logo tersebut tidak asing lagi di mata masyarakat.

Semoga peluang yang terbuka seluas-luasnya untuk Aqsa Syarif mendekati seluruh warga Malaysia dari kalangan rakyat hinggalah pemimpin tertinggi dapat digunakan dengan sebaik mungkin dalam usaha membangkitkan semangat jitu memperjuangkan kedaulatan rakyat Palestin... dan pembebasan Kiblat Pertama Umat Islam... Tanah Suci Milik Kita...

Ya Allah, berilah kekuatan buat kami seluruh Umat Islam...

Tiada ulasan:

ACHTUNG!
Image by ACHTUNG! Design