Selamat Datang Ke BLOG ACHTUNG...Semoga beroleh manfaat.

Isnin, 25 April 2011

TELUR TIRUAN

Awal April lalu masih hangat isu "TELUR TIRUAN".
Jadi kisah tu saya abadikan di sini. Ada je manusia yang dah tak ada kerja!!!
Kan lagi susah buat telur dari ambil kat bawah ayam!!!
Manusia...manusia...





Cara nak kenal telur tiruan antaranya :

1. Yang tiruan cerah dan licin.

2. Bila dipecahkan dipecahkan, putih telur dan kuning telur akan segera bercampur.

3. Cangkerang telur tiruan agak berkilat berbanding telur sebenar.

4. Kulitnya rasa lebih kasap bila rasa pakai tangan.

5. Bila digoncang ia akan berbunyi kerana air berlebihan daripada bahan pepejal.

6. Tak bau hanyir macam telur biasa.

7. Bahan untuk hasilkan putih telur dan kuningnya adalah dari bahan yang sama.

*Katanya tak ada pun kat Malaysia. Tapi, hati-hati je lah!!! ACHTUNG!!!

Tiada ulasan: