Selamat Datang Ke BLOG ACHTUNG...Semoga beroleh manfaat.

Ahad, 24 Oktober 2010

DOA MELINDUNGI DIRI DARIPADA MUSUH

بسم الله الرحمن الرحيم

اللهم انا نجعلك فى نحور أعدائنا ونعوذبك من شرورهم. اللهم رد كيد اعدائنا على نحورهم وبدد شملهم وفرق جمعهم وشتت كلمتهم وزلزل أقدامهم وسلط عليهم كلبا من كلابك يا قهار يا جبار يا منتقم يا الله يا الله يا الله انك انت الله الواحد الأحد الصمد الذى لم يلد ولم يولد ولم يكن له كفوا أحد. افعل بنا خيرا وباعد بيننا وبين شرار خلقك كما باعدت بين المشرق والمغرب انك على كل شيئ قدير ولا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم.

Maksudnya:

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah dan Maha Mengasihani. Ya Allah Ya Tuhan kami, sesungguhnya kami letakkan Engkau di leher musuh-musuh kami, kami mohon perlindungan denganMu dari segala kejahatan mereka. Ya Allah Ya Tuhan kami, kembalikan segala tipu daya mereka agar kami terselamat daripadanya, dan Engkau hancur-leburkanlah kumpulan mereka, cerai-beraikanlah pakatan mereka, kucar-kacirkanlah kesatuan mereka, goncangkanlah pendirian mereka dan hantarkan anjing-anjing kamu ke atas mereka, wahai Tuhan Yang Maha Perkasa, wahai Tuhan Yang Maha Berkuasa, wahai Tuhan Yang Bersifat Murka.


Sesungguhnya hanya Engkaulah Tuhan Yang Esa, Tuhan Yang menjadi tempat tumpuan segala hajat, yang tidak beranak dan tidak diperanakkan, yang tiada satupun yang setara denganMu, kurniakanlah kami segala kebaikan dan jauhilah kami dari segala kejahatan sebagaimana telah engkau jauhkan antara timur dan barat. Sesungguhnya Engkaulah yang berkuasa ke atas segala sesuatu, tiada daya dan kuasa melainkan kuasaMu Ya Allah, yang Maha Tinggi dan Maha Mulia.

(SUMBER DARIPADA TUAN HAJI ABDUL RAHMAN ZAKARIA, BEKAS IMAM MASJID BATU 8)

Tiada ulasan:

ACHTUNG!
Image by ACHTUNG! Design