Selamat Datang Ke BLOG ACHTUNG...Semoga beroleh manfaat.

Sabtu, 30 Oktober 2010

Apa Anak Anda Sedang Buat Sekarang

Seronok layan internet? Tentu seronok. Macam-macam bahan boleh dapat. Siapa nak yang baik, dapatlah yang baik-baik. Siapa nak yang tak elok, dapatlah yang tak elok-tak elok. Pilihlah yang terbaik.

Tapi, bila kali terakhir anda pantau anak anda yang anda lihat sedang bermain atau sedang tidur tadi? Lima minit yang lalu? Atau setengah jam yang lalu? Atau beberapa jam yang lalu? Baik anda pergi periksa mereka sekarang, sekadar kepastian. Setidak-tidaknya yang di bawah ini bukan anak anda!!!

Mana mak ayah budak tu, sampai ke tengah jalan raya!!!

Pastikan juga anak-anak anda yang sedang bermain permainan komputer tidak terlalu lalai sehingga tidak boleh berpisah langsung dengan permainannya. Jangankan nak ajak berjalan-jalan, nak minta tolong pun susah. Kalau demikian kesnya, saya nasihatkan anda buat "post-mortem" dengan jadual hidup anak anda. Kalau tidak, anda juga yang sengsara.

Kalau ada anak kecil pula, tengok-tengoklah apa yang dimainkannya. Entah bermain dengan katak ke, semut ke, ulat gonggok ke, jengkerik ke, biawak ke, lipan ke, T-Rex ke... Budak kecik tak tahu apa-apa! Belum mumayiz pun. Buatnya dia gigit kucing tu, tak ke mati kucing yang tak berdosa tu. Pantau-pantaulah ya. Moga selamat anak-anak kita!

Tiada ulasan:

ACHTUNG!
Image by ACHTUNG! Design