Selamat Datang Ke BLOG ACHTUNG...Semoga beroleh manfaat.

Rabu, 16 September 2009

TINY HUMANOID CREATURE


Post kali ini pelik sikit. Pasal alien!!! ( Tak pernah-pernah masukkan isu sebegini ). Cumanya saya sekadar nak abadikan dalam stor blog ni, dan kita kongsi sama-sama.

Ceritanya betul atau tidak, marilah kita sama-sama fikirkan. Mungkin betul, mungkin juga tak betul. Siapa yang ada maklumat yang lebih tepat, bolehlah kongsikan. Mungkin ada yang nak cari nama, lalu dimunculkan cerita-cerita sebegini. Mungkin juga betul, sebab Allah maha pencipta, sedangkan dunia ni luas dan terdapat pelbagai hidupan di luar batas kemampuan manusia untuk mengetahuinya.



Penemuan ini berlaku di suatu kawasan Concepcion,Chilie.Sebuah keluarga yang sedang beriadah dihujung minggu disuatu taman pinggiran Cagar Alam Concepcion, melaporkan telah menemui makhluk kerdil aneh yang lebih dikenali"Concepcion Creatures" di negara asal penemuannya.

Makhluk mirip alien ini mempunyai panjang 7.2 cm saja.Ukuran Kepala lebih besar daripada ukuran badannya,memiliki 2 tangan dengan panjang hampir melebihi pinggangnya dengan jari-jari yang panjang ,serta memiliki dua kaki sama bentukya dengan manusia.

Pertama kalinya,salah satu surat khabar Santiago menghebahkan berita penemuan makhluk ini kepada khalayak umum



"Concepcion Creatures" ditemui oleh salah seorang remaja (anak keluarga terbabit) di kawasan semak disuatu taman pariwisata Concepcion.Ketika ditemui, makhluk kecil itu telah terbaring ditanah, namun masih dalam keadaan bernyawa.
Kemudian,remaja itu cuba memungut dan membungkusnya dengan kertas tisu.
Sepanjang dia membawanya pulang kerumah dan menyimpannya selama seminggu,makhluk tersebut sempat membuka matanya.

Pada hari ketujuh ,makhluk tersebut tidak bergerak lagi dan mati. Anehnyanya,setelah beberapa saat makhluk itu mati dengan cepat tubuh mahkluk itu mengerut dan mengering seperti mumia. Prosesnya sangat cepat.

Beberapa ahli dari Universiti Chilie memberikan beberapa fakta kepada beberapa media massa,kemungkinan makhluk tersebut adalah embrio haiwan,mungkin embrio kucing atau sejenisnya.
Akan tetapi,bila melalui proses penelitian DNA menunjukkan hasil yang berbeza.




Julio Carreno (remaja tersebut) yang menemui makhluk itu,menceritakan setelah membawanya pulang kerumah,dia sempat memindahkan makhluk tersebut kedalam kotak ubat (P3K).
Ketika ditunjukkan kepada para Journalis,betapa terkejutnya mereka melihat makhluk aneh yang jasadnya telah mengering dan hampir reput berada didalam kotak yang telah dilapik dgn kapas.
Julio memberitahu "Ianya telah berubah warna.sebelum itu warna tubuhnya kemerah-merahan.".Sekarang,jasadnya seperti cili kering dan mudah rapuh.



Ayah Julio,Henriquez Carreno,membantah beberapa isu yang telah tersebar di masyarakat,bahawa makhluk ini sebelumnya sihat , boleh berdiri dan sempat bercakap kepada anggota keluarga adalah isu yang salah dan tidak sama sekali terjadi.
Ia menegaskan,sejak menemui pertama kali oleh anaknya,Makhluk tersebut keadaannya sudah tidak bermaya lagi dan sudah nyawa2 ikan









Tiada ulasan:

ACHTUNG!
Image by ACHTUNG! Design