Selamat Datang Ke BLOG ACHTUNG...Semoga beroleh manfaat.

Rabu, 17 Jun 2009

Semakan KPLI

Alhamdulillah. Semakan KPLI kini boleh di semak di portal rasmi kementerian pelajaran :

http://www.moe.gov.my/

Saya telah menyemak permohanan KPLI saya untuk tahun yang ke -7. Alhamdulillah, inilah hasil yang telah pihak kerajaan usahakan lantaran kekurangan dan keperluan terhadap guru-guru lelaki.


Hah . . . Ini adalah bukti kegagalan kali ke-7 saya cuba menempatkan diri dalam saingan merebut peluang KPLI. Siapa kata setiap calon lelaki yang memohon pasti akan diterima? Saya menyanggah pendapat tersebut hehehe. Apapun saya yakin ada hikmah disebalik kegagalan saya kali ini. Moga Allah memberikan kebaikan dan meluaskan rezeki saya untuk menyara keluarga. Memang tidak dinafikan, bertugas sebagai guru di "sebuah sekolah swasta" seperti sekarang, cukup perit terutamanya dalam soal menyara keluarga. Semoga Allah merahmati di atas kesabaran ini.

Yahuuuuu gagal Kali Ke-7

4 ulasan:

Unknown berkata...

hu.takpe.ada rezeki lebih baik kat tempat lain kot.semoga dipermudahkan untuk ustaz+dimurahkan rezeki.ngee.

tmah berkata...

semoga ustaz dimurahkan rezeki, sentiasa mendapat rezeki yang berkat, sentiasa berjaya di dunia dan akhirat...
AMEEN~

(menarik lafas lega, krs sekolah tak kehilangan ustaz... hehehehe)

Asim Abdullah berkata...

wahahaha~

zaj berkata...

salam, utk MAMj, ana tumpang rasa geram, sakit hati & kecewa ustaz tu.. dunia sekarang ni terutamanya di tanahair kita kelayakan sesorang itu dilihat 100% dari sijil bukan peribadi diri.

ada orang yg keputusan xlah bagus bebeno, tapi syahsiah diri sgt terpuji.

ignoring je KPLI tu ustaz, ada rezeki ustaz untuk program yg lain ust mohonla... apapun jgn berputus asa. rakan setugas ana kat sini, dari belum berkahwin, pastu dah kawin, pastu dah dapat anak ke-2 dah pun, baru la dapat panggilan kursus2 camtu...

ana cadangkan ust balik ke terenggau je, layan kerje kat sane rase sesuai sgt utk ust. lagi pule pentadbiran yg berbeda kan...

p/s : nak call enta tapi tp hp masuk air byk pulak kali nih.. hehe...

ACHTUNG!
Image by ACHTUNG! Design