Selamat Datang Ke BLOG ACHTUNG...Semoga beroleh manfaat.

Ahad, 2 Januari 2011

Doa Solat Sunat Istikharah

Maksudnya :

Ya Allah, sesungguhnya aku memohon petunjuk kepadaMu dengan sifat ilmuMu, dan aku memohon kekuasaan dariMu dengan sifat KudratMu, dan aku memohon anugerah yang besar dariMu. Kerana sesungguhnya hanya Engkaulah yang maha berkuasa, sedang aku tidak berkuasa, dan hanya Engkaulah yang Maha mengetahui sedangkan aku tidak mengetahui, dan Engkaulah Tuhan Yang Maha Tahu segala sesuatu yang samar.

Ya Allah, jika menurut pengetahuanMu bahawa sesungguhnya urusanku ini baik bagiku, bagi agamaku, penghidupanku dan kesudahan urusanku, maka takdirkanlah ia bagiku dan mudahkanlah ia, kemudian berkatilah aku padanya.

Dan jika menurut ilmuMu urusanku ini buruk bagiku, bagi agamaku, penghidupanku dan kesudahan urusanku, maka palingkanlah ia dariku dan palingkanlah aku darnya, dan takdirkanlah kebaikan bagiku di manapun ia berada, kemudian redhailah aku dengannya.

Tiada ulasan:

ACHTUNG!
Image by ACHTUNG! Design