Selamat Datang Ke BLOG ACHTUNG...Semoga beroleh manfaat.

Ahad, 2 Mei 2010

BUKU SIFIR PERTAMA KU


Tahun 1984, saya kenali sifir semasa darjah satu. Cikgu Misron yang kenalkan. Darjah dua, Cikgu Azizah pula sambung untuk pandaikan saya dalam matematik. Kalau tak hafal kena cubit, atau piat, atau ketuk, atau hafal kat depan kelas. Hmmm... garang cikgu ni, tapi dengan cara tu saya dah habis hafal masa darjah dua. Bila jumpa dengan Puan Soon ( paling garang dalam dunia. Mengajar matematik sampai saya darjah enam)... saya dah boleh senyum, walaupun setiap kali mata pelajaran dia saya telan penampar, roti panjang dan rotan halus. Best! Kalau beliau masih ada lagi, moga Allah kurniakan cahaya hidayah buat dia untuk mengenali dan memeluk Islam.
Buku ni masih saya simpan di Tebrau. Dah lusuh dah. Tapi kalau hilang boleh perang dunia ni! Hehehe....

1 ulasan:

hadatif berkata...

hahaha teringat gak aku waktu sekolah kalu tak hafal sifir kena denda berdiri kat tangga sekolah

ACHTUNG!
Image by ACHTUNG! Design