Selamat Datang Ke BLOG ACHTUNG...Semoga beroleh manfaat.

Jumaat, 26 Mac 2010

KPLI oh KPLI

Kalau tidak silap, ini merupakan tahun ke-7 saya memohon KPLI. Buat masa ini masih hampa. Sebab itu tahun ini saya lebih bersungguh-sungguh untuk memastikan saya dapat merebut peluang ini pada tahun ini juga. Jika ditakdirkan masih tiada rezeki tahun ini, saya akan terus cuba sehingga usia 35 tahun (masa tu dah tak layak mohon).

Ramai teman-teman yang memohon sekali dua dah diterima. Mungkin itu rezeki masing-masing. Bagi saya yang memegang Ijazah Sarjana Muda Ekonomi dengan kepujian Ekonomi Perancangan dan Pembangunan, saya sendiri tidak tahu bidang yang sesuai di pohon dalam KPLI. Rata-rata itulah yang menjadi punca kegagalan permohonan saya menurut beberapa sumber yang saya rujuk.

Namun permohonan kali ini lagi mengejutkan bagi diri saya.
Pagi ini "baru teringat" untuk menziarahi :

Saya pun segera menjenguk ke laman tersebut... tapi...
Lihat gambar berikut :


Orang kata kalau dah bukan jodoh, dikejar macamana sekalipun takkan dapat... Tapi kalau dah jodoh, usaha seciput pun membuahkan hasil.

Jadi, itulah cerita KPLI saya untuk ambilan Jun tahun ini... hampa lagi...
Alhamdulillah... ada hikmahnya...

(Ke ada anak murid yang doakan saya supaya jangan keluar dari sekolah ini?... Tapi saya sangat bimbang sebenarnya kalau-kalau saya dikeluarkan dari sekolah ini... huhu...)

2 ulasan:

아마르 (AMMAR) berkata...

hehe, xde rezeki tu ustaz... ustaz kne stay kot, kang terabur kawad dak2 smih... :)

nusha. berkata...

ustaz x yah la g mne2.
stay je kt sini.

klu pergi,
mesti ramai kecewa.
haha..

ACHTUNG!
Image by ACHTUNG! Design