Selamat Datang Ke BLOG ACHTUNG...Semoga beroleh manfaat.

Selasa, 23 Mac 2010

JORAN SAYA

Saya nak berkongsi minat saya dengan para penggemar hobi memancing kali ini. Untuk peringkat awal, saya sekadar nak abadikan "senjata" memancing saya yang menjadi nadi utama hobi ini dalam blog ini. Buat masa ini saya memiliki 4 batang joran beserta kekilinya.

Set joran terbaru yang dibeli di Kuala Terengganu.

Rod : PUYU 8 kaki
Kekili : TOMMAN MARANO MR6000
Gear ratio : 5.5:1
Ball bearing : 5

Joran yang lama berkhidmat, sehinggakan ada "ring" pada rod yang dah tanggal...hehe..

Rod : KALOI 6 kaki
Kekili : OKUMA METALLIX MT350
Gear ratio : 4.5:1
Ball bearing : 3

Joran kesayangan dan sentiasa ada dalam boot kereta. Joran paling berjasa nih! Sayangnya, mesin dia dah sampai tahap hujung hayat, dah tahap kena tukar.

Rod : DAIWA SUPERIOR 6 kaki
Kekili : SAMURAI GD5000
Gear ratio : 5:2:1
Ball bearing : 3

Joran lama untuk dapatkan umpan hidup. Biasanya pasang mata "apollo".

Rod : SANTEC 4 kaki
Kekili : SHIMANO 4000
Gear ratio : DYNA-BALANCE
Ball bearing : 4

Akan datang saya nak berkongsi kelengkapan yang terdapat dalam inventori saya pulak... (kotak pancing). Hmmm... tak banyak pun...macam saya kata, masih dalam peringkat belajar-belajar. Sesiapa yang nak berkongsi pengalaman, silakanlah. Boleh kita berkongsi pengalaman dan lokasi memancing.

Tapi hobi ini takkan bermakna seandainya tiada sokongan dari isteri tercinta... kelak "lesen" pun tak dapat... huhu... Terima kasih buat isteri tercinta!

2 ulasan:

Unknown berkata...

wow.kaki rupanya.

zaj berkata...

mancing ikan xpe la. jgan mancing lain pulak. nanti lesen langsung tergantung xturun2... heheh

ACHTUNG!
Image by ACHTUNG! Design